SchemaTheek
 
Home Nieuws Forum Schema's Artikelen Magazine Downloads Links Shops Zoeken
 
Controle Paneel
Gebruikersnaam
Wachtwoord
  Onthoud mij
» Wachtwoord?
» Registreren
Site info
» Het Team
» Contact
» FAQ
» Leden
» Upload Archief
Stats
Totaal online: 18
18 gasten
0 leden:
Forum > Mechanica > Zagen van printplaten.
pascalbianca
Lid
Berichten: 1394
Gepost op vrijdag 14 December 2012 18:52:45 QuoteWijzig

Hoe zagen jullie eigenlijk de printplaten , als je bv. een aparte form eruit wilt hebben.
Ik heb het eens gedaan met een figuurzaag maar dat is bijna onbegonnen werkt.

http://pascalbianca.blogspot.nl/
Martin
Lid
Berichten: 15
Gepost op vrijdag 14 December 2012 20:14:56 QuoteWijzig

Het is misschien niet de meest gebruikelijke manier, maar met een hand plaatschaar(is een schaar om ijzer plaat te snijden), gaat het perfekt zonder problemen, als je ze hebt kan je deze gebruiken, moet je ze kopen, dit toch vrij kostelijk wil je een geode hebben.Deze schaar lijkt fel op een handsnoeischaar voor in de tuin.
veel success.

Stynus
Admin
Berichten: 2773
Gepost op vrijdag 14 December 2012 23:17:58 QuoteWijzig

De rechte lijnen met een ijzerzaag, de vreemde vormen vijl ik uit.


Met vriendelijke groet, Stynus ||| www.elektronicastynus.be
reddevil
Lid
Berichten: 1221
Gepost op zaterdag 15 December 2012 15:21:33 QuoteWijzig

Ik gebruik een diamant zaag op mijn paneel zaag. Zaagt gemakkelijk maar geeft stof. Ook maak ik de printen iets groter en schuur ze dan als ze ge?ts zijn op maat met een bandschuurmachine. http://www.schematheek.net/index.php?p=artikel/artikel&t=39 Dat kan je zien op het einde van het artikel. Speciale uitsparingen worden met vijl en kleine zaag gedaan.


Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel?
pascalbianca
Lid
Berichten: 1394
Gepost op zaterdag 15 December 2012 18:06:30 QuoteWijzig

Bedankt mensen,
Hier kan ik iets mee, soms wil ik bepaalde figuren hebben en doe ik dit met een figuur zaagje, maar dat is onbegonnen werkt.
Nu kan ik jullie optie's proberen.
Thx.


http://pascalbianca.blogspot.nl/
vdbeke
Lid
Berichten: 913
Gepost op zondag 16 December 2012 11:17:24 QuoteWijzig

Voor bijvoorbeeld ronde voorwerpen zaag ik het vrij grof met een ijzerzaag en maak ik het verder rond met schuurpapier met ene vrij groffe korrel (80). Werkt zeer snel en nauwkeurig een machientje zoals reddevil zou het nog gemakkelijker maken



Voor gewone rechte stukken zaag ik de print met een ijzerzaag en eventueel met een stuk schuurpapier op een houten blok voor het perfect recht te maken.
 
[Bericht gewijzigd door vdbeke op Zondag 16 December 2012 11:19:00]


Active Topics

» Subaru Outback 2016
» Stofafzuiging
» Aanpassingen aanbouwde...
» Audi
» Show je mini projecten
» Puls schkelaar
» Draadknipper
» Intercom
» buske (Peugeot Boxer 2...
» Voeding 24V 3A Stynus

» Meer actieve topics

Advertenties

ElektronicaStynus

© 2004-2019 SchemaTheek
Laadtijd: 0.0402 sec.